Ericek – Avdancık

20190119 130809

İstanbul’dan 28 Yudosk’lu arkadaşlarım ile Orhangazi’de buluştuk. Komşum emekli denizci Mehmet abim de bana katılınca toplam 30 kişi olduk ve düştük yola…

Gemlik’den Umurbey’e döndük. Sonra sırayla Katırlı, Hamidiye ve Şükrüye üzerinden Ericek’e ulaştık. Parkurumuz Ericek’i bir kilometre geçtikten sonra çeşmeden başladı.

Katırlı dağlarının eteklerinde kurulu Ericek Köyü Gürsu ilçesine 19 kilometre uzaklıktadır. Şehir merkezinden 12 kilometre uzaklıkta, Ankara yolu istikametinden ulaşılan Gürsu ilçe merkezinden başlayan yol, Hasanköy’den geçip İğdir tüneli üzerinden 15 kilometre sonra Dışkaya köyüne ulaşır. Dışkaya-Ericek köyü arası 4 kilometredir. Bir dağ köyü olan Ericek köyünde caminin bulunduğu meydandan başlayan gölet yolu yaklaşık 3 kilometre sonra Ericek göletine ulaşır. Sulama amacıyla yapılan ve çevresindeki doğal güzelliğiyle piknikçiler dışında fotoğrafçıların da ilgisini çeken Ericek göletinde olta balıkçılığı da yapılmaktadır. Gürsu Belediyesinde festival alanı olarak belirlenen Ericek göleti etrafında bulunan piknik alanında her yıl Mayıs ayının son haftası geleneksel olarak Hıdırellez şenlikleriyle birlikte pilav günü düzenlenmektedir.

20190119_130306

Parkuru hazırlayan ve rehberliğimizi yapan Emre Demircioğlu. Emre, Yudosk’un pek çok rehberlerinden biri. Hazırladığı parkur daha önce kardeş bir doğa sever tarafından yürünmüş. Biz bu bölgede ilk kez yürüyeceğiz. Emre, birkaç gün önce parkuru bana e-posta ile gönderdi ve ben de gps’e yükledim.

Başlama noktamız denizden 720 m. yüksekte idi. Zaman zaman dikleşen rampa ile sürekli yükseldik. Yer yer kar olsada kar yürüyüşü olmaktan uzaktı. Kayalık zeminin boşlukları kar ile dolu ama düzlükler ya erimiş yada ince bir tabaka kalmıştı. Bölgenin zirvesine dört kilometre yol alarak ulaştık. Rakım 1100 m. Manzara olağanüstü. Güneyimizde Uludağ, kar örtüsü ve tepesini sarmış bulutları ile ve eteğinde Bursa. Diğer yönler ise Katırlı dağları uzantıları ile gerçek bir doğa manzarası. Kısacası manzara şöleni…
Zirvede öğlen molası veriyoruz. Ancak, rüzgar dezavantajı uzun tutmamızı engelliyor.
Emre sıkı ve daha uzun yürümek isteyenlerle, on kişi, erken ayrılıyorlar. Kalan yirmi kişiye ben mihmandarlık yapıyorum. Bir ara rotadan çıkıyor ve dik inişler yapıyoruz. Kar tabakasının inceliği, alttaki yapraklar üzerinde kayması, inişimizi zorlaştırıyor ama bir o kadar da zevkimizi arttırıyor.

Orman yolu ve orman yangın şeridi üzerinden kısa çıkış ve bol inişlerle Avdancık’a ulaşıyoruz. Cami tuvaletlerinde çamur temizleme, üst değişimini takiben kahvehanede çaylarımızı yudumladıktan sonra yola revan oluyoruz. Toplam 14.2 kilometre yürümüş olduğumuzu gps’den görüyoruz.

Avdancık Köyü Bursa ilinin Osmangazi ilçesine bağlıdır. Osmangazi’nin Kuzeydoğu yönünde 13,8km uzağında yer alır. Bursa il merkezinin ise Kuzeydoğu yönünde 15 km uzağında bulunur.

Şimdi sizi foto galerimize alalım. Şöyle aşağı doğru buyurunuz… (fotoğraflara tıklamak sureti ile büyütebilirsiniz)